kick off

Sunday, April 27, 2014

Percutian Krabi : Day 1

Percutian kami kali neh 4 hari 3 malam yea.. dari 18 April hingga 21 April 2014.. bapak skema.. hahaha..
Kami bertolak dari bentong petang lepas kerja. time tu la nak beli ubat tahan mabuk.. traveller plug.. nk tuko duit.. memandangkan kami amat amat la sibuk untuk melakukan semua tu awal2.. adoyaii... akibatnya tukaran wang kami pada hari tu amat merugikan. rm1 = 945baht.. Untuk dapatkan 10,000baht kami kne bayo rm1,045. Pakcik money xchange tu cakap harga semalam best sket  956baht.. uwaaa... nangis... tp tak pe la.. redha je la kan..

Next morning kul 5.30am da bangun sebab ngat nk keluar sekali dengan kakak ipar tp last2 kul 6.30am jugak gerak.. seb bek dari Damansara tak berapa nk jem.. kalau x.. stress aku.. hoho.. Siap sarapan, tunggu kak long anto anak sedare kat smart reader.. then trus ke lcct.. awal kot kami sampai 10 something.. aku salah tgk time da.. flight sepatutnye kul 1.15pm.. aku g ikut time boarding..12.30pm.. huhuhu.. lepak2 mc d seround baru check in... penerbangan dari lcct ke krabi 1 jam 20 minit je.

tunggu kat sini yea.. jangan salah plak.. bese diorg tulis mase kite loading baggage

nampak tak borang kecik tu.. isi siap2 yea bagi melancarkan urusan kamu kt kastam sana..

touchdown Krabi..=)..sampai2 je da ade yang menunggu.. alhamdulillah..  van yang beso tu untuk kami berdua je yea.. hehehe.. perjalanan dari air port ke ao nang hanya 20 minit yea

muke eksited bebeno..

lobi hotel.. layanan mesra.. 4* untuk kamu2..

takde gajah yg sambut, ade kipas ngan buahan neh je..

try test dlu.. keh3..bilik kami sebelum disepahkan.. abaikan muke yang sembab tu.. hohoho.. lpe lak.. hotel kami betul2 depan pantai.. sonok weh..

sengeh je.. hihihi

pantai Ao Nang.. cantik sgt2.. =)

sekitar Ao Nang

naik tut tut moto.. adei.. kt sini ade kejadian sket, asalnye kami nk p pasar malam krabi.. tye la driver tut tut neh.. katenye dekat je.. rupe rupenye die anto kami ke walking street ao nang.. adoyai.. melayang 90baht.. pasar malam krabi di bandar krabi yea. kalau nk naik motor tut tut neh mau kematu buntut.

dari ao nang walking street neh kami amek keputusan nk p gak pasar mlm.. aku punye cadangan la neh.. walaupun hari da gelap, nampak sgt nk hujan.. kitorg tahan sorang mamat tut tut neh, mr yad. hubby da tak bagi bargain harga tut tut da tkut nanti die hantar ke lain plak.. jadinye harga tut tut ke pasar mlm krabi 800baht pergi balik. mase tu xtau la mahal ke murah. kami ber dua je naik.. rase mcm naik land rover polis plak.. pertengahan jalan, hujan lebat oo.. adeh.. kecewa rasa. of cos la pasar akan ttp kalau ujan. rugi tambang tut tut.. lame jugak tunggu dalam tut tut tu.. da la si yad neh berenti jauuhhh.. 2 blok dr pasar mlm tu. stengah jam tunggu, bile nampak je hujan rebas.. kami redah je la.. kecewaa, ramai yang tak bukak jualan. nak nangis rase taw..  siap bli baju hujan lagi. kecewa punye pasal, xde mood nk amek gambo sgt..

tp lepas sejam alhamdulillah hujan reda.. yeay.. sbb diorg bukak jualan kembali.. sempat la rembat tshirt utk anak2 sedare and dri sendiri.. settle je trus balik sbb da penat.. sebelum balik sempat mintak Yad tunjuk kedai pankek yaminlah kt ao nang sebab tu target aku kami sok.. dengan rela hati die bawak kami.. upenye agak jauh dari hotel kami. kne naik moto nk p, kalau jln kaki mau kejang otot oo...

sampai hotel jam baru kul 9mlm waktu sana.. sempat lagi jalan2 seround cari beg kalis air. punye la excited nk p laut kan.. hehehe.. dapat la beg 10liter dengan harga 350baht.. act nk bli kat pasar mlm krabi tp xde pun.. jadiknye bli kat ao nang gak.. harga kebanyakan same je, mintak kurang pun ade tempat yang xbagi. tp menyesal kot bli yg 10 liter. aku prefer yg 15liter, beso sket. sebab nanti mesti ade xtra baju untuk bawak balik. tp seb bek muat beg.. hehehe