kick off

Friday, July 26, 2019

Percutian Bajet Koh Samui : Day 5 & 6

9/5/2017

Hari terakhir di samui..sedih meninggalkan pulau neh dan sedih mengingatkan percutian kami akan berakhir tak lama lagi..

Disebabkan hari pertama dah bayar tix Donsak ⇄ tiket feri ke Koh Samui ⇆ hotel transfer, pagi tu breakfast beli kat 7e je. Air teh o ais limau yang sengaja beli lebih semalam untuk minum pagi.. aiseh.. teringat ingat plak kesedapan teh o ais limau neh.. huhu..

Van datang ambil ontime, kami last sekali naik. Transfer naik bas, daripada bas.. turun dulu naik feri.. bas tu naik feri sekali tau. Masa turun bas tu ade la terserempak dengan group chinese.. rupanya group dari pineng. Lega sikit dah jumpa orang Malaysia.. hahhaa..1 jam 30 minit kali neh aku ambil peluang untuk round dalam feri dan lepak kat rooftop. Menikmati suasana yang akan tinggal memori untuk kami.

uih.. abes muka terbakar cam udang.. hahaha

masa neh baru kenal mende alah neh. sedap jugak.. hahaha

its time to go home dear..

lepas naik van dari hotel, kene naik bas pulak

stesen bas tadi

sampai pelabuhan, tunggu naik kapal.. bas pun naik kapal.. huhuhu

bye bye samui.. sob..sob..

Rupanya ada satu group chinese neh tinggal dekat hotel yang sama dengan kami Journey Hostel. huhu.. Disebabkan kami ambil hotel transit yang agak jauh dari airport, pemandu bas berhenti di bus stop area bandar. Kami kena naik tuktuk pula untuk ke hotel tu. Kami bernasib baik sebab pemandu bas call kawan dia yang bawak tuk tuk untuk ambil kami. Bersesak la kami dengan beg masing2 besar gedabak.. hahaha.. diorg neh dalam 4 ke 5 orang, lupe dah.. hahaha. Jadi lepas neh pengajaran, ambil hotel area airport atau pun terus balik Malaysia. Cuma pastikan ambil tix malam. Risau tak sempat nak boarding je nanti sebab perjalanan panjang.

Petang tu aku sempat tanya diorang macam mana nak p airport esok and luckily, ada sorang geng tu call company seatran sebab tak nak bayar kos daripada hotel ke airport esok. Kami tumpang lagi.. hehehe.. alhamdulillah.. rezeki kami. Jadi malam tu cari makan area Surat Thani. Ada pasar area tu, kami beli nasi ayam dan buah. Singgah 7e beli spagetti dan air susu. Ya ampun.. sedap betul .. hahaha. Lupa pulak.. bilik kat Journey Hostel besar yakmat.. puas hati bayar rm73.31 untuk satu malam.
serious besar kan..

hipster sangat.. huhuhu

tatau la pasar malam ke ape. Cari dinner dalam neh. Dapat la nasi kombok, buah buahan.. tu je rasenye beli..

cari 7e cari CP lagi.. kali neh amek speghetti.. sedap bak hang..

10/5/2017

The day is coming, sarapan di hostel lebih kepada hotel je..huhu.. Van datang pickup, tapi macam biasa la banyak pulak tempat die singgah. hahaha.. Layan kan aje janji tak bayar apa apa.

Alhamdulillah sampai airport dan selamat sampai KLIA2. . Gambo takdak yea.. takde mood nak bergambo dah.. huhuhu.Total expense korang boleh p kat link neh Percutian Bajet Koh Samui -Preparation .. Untill next trip..