kick off

Friday, July 26, 2019

Percutian Bajet Koh Samui : Day 3 & 4

Day 3 & 4 :

7 / 5 / 2017

Hari ke tiga agak menyeronokkan.. lepas penat semalam berjimba dekat laut.. hari neh kite naik motor pusing satu pulau yea.. hehehe..

Sarapan pagi? Makan roti je yang kami bawak dari rumah. Dalam panas terik, tempat pertama kami pergi Hin Ta Hin Yai Rockbar (grandfather grandmother rockbar). Kat sini ada ape? Ade pantai dengan batu yg berbentuk tuttt.. hahaha.. sabo je la. Masa sampai orang tak ramai lagi.. tak sampai setengah jam penuh dengan manusia nk tgk batu tuttt.. hahaha..

Nak masuk kawasan neh parking kene bayar. Kereta 30baht dan motor 10bath

ramai kan orang.. hahaha

Ada kedai jual survenior, minuman, aiskrim, makanan.. keychain, fridge magnet kat sini agak mahal, jadi kami pandu lalu je la.. tapi air terpaksa beli sebab panas terik giler. Sedapnye air buah...

next...

Namuang Safari
Ukeh korang bleh google map je tempat neh dan ride ke sana.. tempat neh ade elephant trekking,animal show, kayaking, ATV ride . Harga mengikut pakej dan masa lama mana. Paling mahal ATV ride (20min)+ elephant trekking (30min) by off road waterfall untuk adult 1500bath dan kanak kanak 1300bath. Kami pusing-pusing dalam tu ja..say no to elephant trekking ya.  Tempat die memang cantik.. banyak tempat untuk bergambar.. hehehe..

Heaven Garden
Err.. husband aku act tak setuju nak masuk sini tapi bini die ni die neh memang degil.. huhuhu.. dan bayar la beliau 80bath seorang.

Tempat neh ada patung patung buddha. Banyak jugak dan agak creepy.. hahaha.. masa neh ada la 3 4 orang melawat kawasan. Sebab dah bayarkan..kite layan je.. huhuhu.

Sepanjang jalan neh macam-macam aktiviti diorang provide. Flying Fox, tempat menembak, elephant trekking.. macam-macam la. Ada satu tempat air terjun kami singgah... tapi penat yang amat. Mau taknye, kene trekking dalam 500m kalau tak silap. View pun beshe beshe je.. huhu.. dah nama air terjun kan.

Balik bilik penattt.. trekking sangat.. hahaha.. membuta kejap. Malamnya kami makan dekat Chaweng Night Market. Kat sini ada macam-macam gerai menjual makanan. Banyak jugak kedai makan yang halal. Pastikan ada tanda halal dan yakin yea.

Teh o ais limau diorang.. ya ampun sedap giler.. tetibe tengah menaip neh terliuq baq hang... kami makan nasi goreng seafood je di Sabai Sabai Restaurant sambil mata melilau tengok sekeliling.. Tak sempat nak ambil gambar makanan. Lapo ceritenye.. huhuhu

Lepas makan macam biasa la.. kite round lagi Chaweng.

8 / 5 / 2017

Selamat pagi Malaysia..

Lepas subuh takde aktiviti sangat nak buat. Sarapan pagi makan roti yang bawa dari rumah je. Lepas tu terjun dalam swimming pool atas sunroof. Pepagi neh belum ada yang nak berkubang macam kami.. sejuk gamaknye.. hahahaha.. husband pulak suke lepak dalam bilik. Internet laju kata beliau..adeii..

Petang sikit baru kami keluar menjelajah pulau Samui dengan motor. Alhamdulillah cuaca amat mengizinkan. Memang abis satu pelusuk pulau kami terjah. Berhenti bila ada view cantik untuk ambil gambar saja.

Aci la yea letak gambar je.. hehehe